By: sygsal selalu

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Friday, 31-Dec-2010 04:34 Email | Share | | Bookmark


SALAM SAHABATKU SEMUA......

ANDA SEMUA DIJEMPUT KE MEDAN SELERA SAL...SEKALI MAKAN PASTI NAK LAGI...HE HE HE.....




DENGAN RASMI NYA......MEREKA-MEREKA INI ADALAH SAHABAT DI ALAM MAYAKU.....





SCROLL UNTUK MELAYAN ENTRY-ENTRY YANG BARU......


Monday, 31-May-2010 03:39 Email | Share | | Bookmark
SEMALAM YANG INDAH....HE HE HE

Salam semua..ku keudara lagi...seperti yang telah dirancangkan...rozihan dari kuantan pahang...ingin bertandang ke Melaka....pada sabtu sebelah malam...seronoknya den tak terkira....setalah hampir 10 tahun baru jumpa semula.....last pertemuan masa hari konvo kesyen uitm Shah Alam.....tak yah la ceter panjang-panjang yerk..ku ringkas-ringkas mana yang patut sajer...sebab kelas ku bermula hari nie...so sibukku kembali bertakhta......

sabtu malam ahad...gee sampai dalam kul 9.30 malam....masuk rumah yang sal booking kan ala bidang terjun....sian mereka.....tapi tak kisah lah...janji ada tempat tidur...kebetulan malam tu sal dok niga kat kedai so tak dapat nak bual- panjang...jumpa jer...mereka sal kembali ker kedai....

malam tu mereka cam renjer la..redah melaka tanpa memandu pelancong...sesat time nak pulang ke rumah yang disewa....pendekkan ceter....pagi ahad..sal jemput makan sarapan pagi....hujan plak hari nie....so pergerakan terbatas....jamu meehoon sup dan sedikit kuih muih ajer.....

perjalanan pertama ke kampung cantik, terus ke bandar hilir, naik menara taming sari, naik bukit st paul....menjelajah di sekitar2 bandar hilir la....pastu bawa plak mereka semua sgopping belacan, cencaluk...sempat lagi singgah dan shopping baju melaka di perigi Hang Tuah...malamnya plak...kami dok makan yong tau foo....settle makan...sekali lagi ke destinasi terakhir..naik boat.....selepas layan boat....masing2 dah keletihan.....nak balik kuantan,,,,pergh.....jahunya....lanjutkan lagi tempoh menetap..dan pagi nie...sewaktu ceter nie di post..mereka dalam perjalanan pulang ke pahang....

so terima kasih gee dan keluarga...semua baik-baik belaka...sporting bangat....kalau ada masa sal plak menjengah mereka di kuantan...insya allah.so jom layan gambar yang sempat ku snap sebagai kenangan....



























Sehingga berjumpa lagi......


Monday, 3-May-2010 08:10 Email | Share | | Bookmark

salam....bertemu kembali...mood sedang rajin menghapdet plak....he he he....hujung minggu yang penuh dengan aktiviti....tak larat jer rasanya....tapi bila kenangkan...seronok dan kelakar plak....hari sabtu lepas.....sal selaku driver kepada anak buah sal...telah mengkuti pertandingan bola jaring pelajar-pelajar pasti .....

husna tercalon....memegang amanah dan menyarung jersi WD dan GD...Alhamdulillah....dapat no 3...macam-macam la gelagat....pelajar-pelajar kenit nie bermain...ada yang main setangkas orang dewasa...memang leh bagi tabik spring la kat mereka nie....serba sedikit gambar yang dapat ditangkap buat kenang-kenangan,,,,muka kami semua berkilat dan terbakar...kerna ditembak oleh matahari...dari 8 pagi sampai 2.ptg.....perit panas semua ada...sib baik la si husna memang..sakit tegang muka pun takper ler..he he he.....







Balik umah...lepak-lepak tepi sungai...tengok abang dan pak sedara bersihkan jaring untuk dipasangkan dalam sungai.....anak dara sorang nie..suka benau berlipstiknya...


malamnya plak...gie karok kejap....tapi gambarnya tak di tangkap...gambar adik beradik nie jerlah...dok main-main....


ini plak...gambar anak buah sal yang terbaru...NURUL IMAN...adik kepada jannah dan husna....iman nie lahir 28hb march 2010...sal yang tak sempat nak ambik gambarnya....nie pun semalam pagi masa nie dok nangis nak tidur sal tangkap jer...bam bam...cam anak cino jer nampaknya.....



ni plak gerai jual kentang sal....baru di snap tadi...kebetulan pulang hantar plastic bungkus tadi...snap dari dalam kete jer.....he he he....


jumpa lagi yer........




Tuesday, 27-Apr-2010 04:36 Email | Share | | Bookmark

salam sahabatku semuanya.....rindunya......hampir sebulan lebih rumah sal nie tak bersapu segala sawang bagai.....he he he....seperti biasa...alasannya sibuk kan...ha ha ha....memang sibuk....tapi dek tak berapa pandai menguruskan masa nie...jadi gini la yer...tapi serius...memang sibuk....tambah sekarang dpt jenguk-jenguk facebook jer...masa buka tenet pun kat opis kan...tu yg kurang masa,,,,kebetulan memang kurang aktiviti semenjak-dua menjak jadi orang dapur....

seperti yang sal janji kan entri sebelum nie...sal nak tunjukkan....kentang yang sal jual tue....inilah mesinnya...dan nielah rupa kentangnya,,,,biasa la...gambar nie...masa mula2 sal ditunjuk ajar oleh cikgu,,,,,akhir bulan nie...genaplah sebulan sal menceburkan diri dengan kentang goreng nie....memang best...tp banyak kerja ckit.....he he he....




ini plak ceter sabtu lepas...adik sal ajak teman g bertunang rakannya...so layan jer la...sian plak kan..asyik dok dapur jer...kebetulan lum samapai masa nak ke kedai sal bawakan jer la....nie ha dok memandu si husna sibuk dok panggil angah-angah...dapat la ditangkap muka ku yang bam bam nie ha,,,,,,




dan nie plak..antara hantaran tunang tu....dapat ambik ckit jer....pasal si jannah dah mengamuk nak makan kuih sri muka...so i pun tebalkan muka minta kuih sri muka tue ha...



hari ahadnya plak....sedang mengukur pinggang dan badan...tetiba jer perkataan sagil kuar dari mulut si husna....dah bantai melalak plak...aduih bingit telinga...apa lagi malas nak dengar bunyi suaranya..kita deside untuk g sagil...dari rumah dekat sejam jugak la...
nie jer ha...gambar yang sempat di tangkap...ini pun gambar turun dari kete.....



si buncit ikhwan....salah satunya cucu lelaki atuk....he he he.....bolat..siannya ikhwan penuh ngan ruam ..musim panas-panas nie...semakin banyak ruammnya....nie plak gambar baru nak masuk air....lepas dah masuk...masing-masing malas nak ambik camera...jadi gambar den berendam tidak ado...he he he...setakat nie saja yer kengakwan....insya allah sal akan melawat rumah-rumah kalian,,,,kalau berkesempatan k...


sehingga bertemu dan bersua lagi....jangan lupakan daku.....



Thursday, 18-Mar-2010 06:41 Email | Share | | Bookmark

SALAM KENGKAWAN SEMUA.....

LAMANYA DAKU TAK MENJENGUK DAN MEMBUANG SEGALA SAWANG YANG ADA ....KESIBUKAN...DAN KEPENATAN YANG MELANDA DIRI MEMBUATKAN KU...TERUS MENYEPIKAN DIRI SEKALI LAGI.....ADEH......SEDIH BILA TENGOK UMAHKU INI....TAPI APAKAN DAYA.....KEKURANGAN MASA RASANYA SEKARANG NIE.....TAMBAHAN PLAK....ADA JUGA PERANGAI MALASSS DALAM DIRI NIE...SESEKALI RASA CAM NAK TINGGALKAN TERUS UMAH NIE HA....TAPI SAYANG AKAN KEHILANGAN RAKAN-RAKAN YANG BAIK-BAIK DAN SPORTING SUNGGUH,,,,,AKAN KUSAMBUNG KEMUDIAN YER....KELAS DAH START BALIK....WAT-WAT BERTENANG YER SAHABAT-SAHABAT SEMUA.....

KU SAMBUNG SEMULA CERITA KU YER.....SEBENARNYA SAL DAH MULAKAN LAGI SATU BUSINESS KECIK BARU....KENTANG GORENG ....MUNGKIN DI KL KENTANG NIE DAH POPULAR....TAPI DI MELAKA NIE...SAL DIMAKLUMKAN SAL ORANG KEDUA ATAU KETIGA YANG JUAL BENDA NIE....SO FAR ALHAMDULILLAH LA... TARGET MARKET STUDENT SEKOLAH..... SO NIE HA...RUPANYA....SAL LETAK BANTINGNYA DULU YER.....GAMBAR SAL MENJULANYA....NANTI-NANTI YER KAWAN-KAWAN....



JUMPO LAIIIIIII.....


[<<  <  [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net